NASZ PLAN DNIA
Dzień dzieci zorganizowany jest wg ich indywidualnych potrzeb. Chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych a także możliwość prawidłowego rozwoju.
7:30 – 9:00
„Jak to miło znów się spotkać”
– przywitanie ze sobą, stworzenie radosnej atmosfery, zaplanowanie dnia.
„Jak to dobrze pobawić się trochę”
– zabawy swobodne w ulubionych kącikach, szanowanie zabawek i staranne odkładanie ich na wyznaczone miejsce.
„Jasiu pamiętasz…?”
– praca indywidualna zgodnie z przyjętym kierunkiem przez nauczyciela we współpracy z rodzicami dzieci oraz zespołowa
w kącikach zaciekawieni; utrwalenie zdobytych wiadomości, rozwijanie uzdolnień, rozbudzenie zainteresowań, niwelowanie lub
zmniejszanie trudności.
„Chcę być zdrowy i silny, dlatego codziennie ćwiczę”
– zestaw zabaw i ćwiczeń porannych – godz. 7.50
„Pora umyć ręce”
– czynności samoobsługowe w łazience.
„A teraz coś dla brzuszka”
– śniadanie godz. 8.00
9:00 – 16:00
„Jesteśmy małymi odkrywcami i badaczami”
– zajęcia edukacyjne kierowane przez nauczyciela; różnorodna działalność dziecka: indywidualna, zespołowa lub grupowa;
eksperymentowanie, badanie, doświadczanie; poznanie wierszy, piosenek, tańców, technik plastyczno – konstrukcyjnych; udział
w inscenizacjach, improwizacjach ruchowych i muzycznych itp.; dostarczanie radości odkrywania i działania.
„Trochę sportu dla zdrowia”
– ćwiczenia gimnastyczne z możliwością wykorzystania różnych przyborów, sprzętu muzyki.
„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”
-owocowo – warzywna przekąska (II sniadanie) – godz. 10.00.
„Ach! Jaki piękny jest świat”
– spacery, wycieczki, obserwacje, zbieranie skarbów do kącika przyrody, obserwacje zmian zachodzących w przyrodzie, zabawy na
terenie przedszkolnym; budzenie zaciekawieni otaczającym światem; zabawa ruchowa z całą grupą.
„Z daleka słuchać szkolny dzwonek”
– tworzenie sytuacji umożliwiających dzieciom „osiągnięcie gotowości szkolnej”.
„Sam to potrafię”
– rozbieranie i ubieranie odzieży, wieszanie, sznurowanie obuwia, dbanie o porządek na swojej półce, czynności samoobsługowe
w łazience.
„Coś tam w brzuszku burczy”
-obiad – godz. 11.30.
„Myszki idą spać”
– odpoczynek na leżakach; dzieciom towarzyszy muzyka i ich ulubiona przytulanka – godz. 12.00 – 13.30
„Chwila relaksu”
– ćwiczenia i zabawy relaksacyjne, słuchanie piosenek, nagrań z płyty CD oraz bajek czytanych lub opowiadanych przez
nauczycielkę.
„Szalone pomysły”
– tworzenie okazji do działań twórczych (manipulowanie, przekształcanie) z wykorzystaniem różnych technik plastyczno-
technicznych.
„Sam to potrafię”
– utrwalanie, ćwiczenie i doskonalenie nabytych umiejętności, wywiązywanie się z podejmowanych zadań i czynności
samoobsługowych oraz gospodarczo – porządkowych
„Pora umyć ręce”
– czynności samoobsługowe w łazience
„Małe co nieco dla brzuszka”
– podwieczorek – godz. 14.00
„W naszych ulubionych kącikach”
– zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zadania indywidualne oraz prace porządkowe.
„O czym dzisiaj mówimy”
– utrwalanie zdobytych wiadomości.
„Czas do domu. Zobaczymy się jutro”.